Veelgestelde vragen

Vragen en antwoorden opgesomd

Deze lijst met veelgestelde vragen helpt je verder. Of je vindt jouw antwoord onder een van de andere kopjes onderaan de website. Wat als je het antwoord toch niet vindt? Dat is natuurlijk jammer 🙁 Mail dan naar info@zoetekaart.nl en dan krijg alsnog je antwoord.

Productinfo koeksoorten

Hoe lang zijn de producten houdbaar?

De koeksoorten zijn ca. 1 week houdbaar. Iedere ontvanger van een Zoete Kaart ziet in de verpakking de houdbaarheidsdatum staan. Zo is het per verzonden pakje duidelijk wat de houdbaarheidsdatum is.

Worden de lekkernijen vers bereid?

Jazeker! We bakken de koeksoorten dezelfde dag of maximaal 24 uur voor verzending. Wist je dat sommige baksels zelfs lekkerder worden als je ze een dagje laat staan? Of dat deeg er beter van kan worden als het eerst een dag in de koelkast wordt bewaard? Per koeksoort is een andere bereiding nodig en wordt de aanpak aangepast aan het recept.

Wat doen natuurlijke suikers met je suikerspiegel?

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, omdat het afhangt van de samenstelling van de ingrediënten. Van dadels kan de suikerspiegels best wel omhoog gaan. Voeg je noten toe, dan heeft dat een soort compenserend effect, waardoor de suikerspiegel per saldo niet zo omhoog vliegt. Maar over het algemeen is wel te zeggen dat de suikerspiegel minder sky-high dan bij het eten van fabriekssuikers. Zeker omdat ik veel noten toevoeg aan mijn creaties.

Voldoet het bakproces aan de regelgeving?

In Nederland ben je verplicht om Hygiënecode HACCP te volgen. Dit is een cursus, inclusief een toets. Zoete Kaart is HACCP gecertificeerd.
‘HACCP is een systeem dat op 7 principes gebaseerd is. Bedrijven moeten dit systeem toespitsen op hun eigen situatie. Ze geven daarbij zelf aan waar en in welke fase van de productieprocessen er gevaren voor de gezondheid van de gasten/klanten/cliënten zouden kunnen ontstaan. Ook leggen zij vast welke maatregelen er genomen worden om bedreiging van de gezondheid van de gast te voorkomen, welke controles uitgevoerd worden en wat de resultaten zijn.’

Blijft het assortiment qua lekkers altijd hetzelfde?

Nee, dat is ook zo saai! Net als bij een echte menukaart van een restaurant, wisselt de Zoete menuKaart ook regelmatig.  En denk bijvoorbeeld aan een speciale koek voor valentijn en moederdag.

Zijn de lekkernijen glutenvrij, lactosevrij en/of vegan?

Sommige wel, andere niet. Bij elke koeksoort staan niet alleen de ingrediënten vermeld, maar ook de allergenen. Ook als het glutenvrij, lactosevrij en/of vegan is.

Productinfo kaarten

Blijft het assortiment qua kaarten altijd hetzelfde?

Het assortiment wisselt en stemmen we af op het seizoen, gelegenheden (denk bijvoorbeeld aan Moederdag) en aan de wensen van jou! Laat het daarom weten als je leuke ideeën hebt via info@zoetekaart.nl

Zijn de kaarten ook los te koop?

Nee, op dit moment zijn de kaarten niet los te koop. Wellicht in de toekomst wel.

Quote op maat is mogelijk voor bedrijven bij een bestelling vanaf 25 stuks. Is een quote op maat ook mogelijk voor consumenten?

Nee, op dit moment is dat niet mogelijk. Tenzij je als consument minimaal 25 stuks wilt afnemen met daarbij een quote op maat.  Stuur dan een e-mail naar info@zoetekaart.nl

Bestelproces

Hoe werkt het plaatsen van een bestelling?

Bestellen gaat eenvoudig via de productpagina. Kies eerst je lekkernij, daarna de kaart van jouw keuze en… wij versturen het naar een vriend(in) of gewoon naar jou!

Ik wil meerdere dezelfde bestellingen doen. Kan dat?

Jazeker kan dat. Je kunt meerdere keren dezelfde koeksoort + kaart aan het winkelmandje toevoegen. Bij het afrekenen kun je kiezen of je ze naar hetzelfde adres wil sturen of naar verschillende adressen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn €3,85 per Zoete Kaart brievenbus-pakketje. Dit zijn de kosten voor bezorging door Post.nl, Zoete Kaart maakt hier geen winst op.

Kan ik meerdere bestellingen doen en kiezen voor verschillende koeksoorten en kaarten kiezen?

Ja, dit is natuurlijk mogelijk. Zodra je een koeksoort hebt gekozen en een kaart hebt toegevoegd, druk je op de knop ‘in winkelmand’. Je kunt hierna kiezen om nog een bestelling toe te voegen, of om af te rekenen. Afrekenen kan door rechtsboven op het winkelmandje te klikken. In het winkelmandje staat ook aangegeven hoeveel bestellingen erin zitten.

Hoe kan ik mijn kortingsvoucher inwisselen?

In een van de laatste stappen in het bestelproces kun je de kortingsvoucher ingeven. Je korting wordt dan automatisch verrekend op het totaalbedrag als je op ‘kortingsbon toepassen’ hebt geklikt. De korting geldt voor het totale bedrag, m.u.v. de verzendkosten

Kan ik de status van mijn bestelling bekijken?

Na je bestelling en betaling, ontvang je een bevestigingsmail. Goed nieuws, dit betekent dat Zoete Kaart je bestelling goed heeft ontvangen! Wanneer je bestelling met de post mee gaat, ontvang je opnieuw een e-mail, zodat je weet dat de postbode ermee aan de slag gaat.

Is mijn bestelling nog te wijzigen nadat ik betaald heb?

Via de website is de bestelling niet te wijzigen, maar wel door een e-mail te sturen naar info@zoetekaart.nl. Doe het wel binnen 1 uur nadat je jouw bestelling hebt geplaatst, anders is jouw Zoete Kaart al in de maak 😉

Kan ik een bestelling plaatsen voor de toekomst?

Jazeker, dit kan. Dit is mogelijk na het ingeven van de adressen waar je jouw Zoete Kaart naar toe wilt sturen. Per adres kun je de gewenste datum selecteren.

Betaalmethoden

Van welke betaalmethoden kan ik gebruik maken?

Betalen kan met iDEAL (meest gebruikt), met je creditcard of met PayPal. Voor bedrijven is er ook een mogelijkheid om te betalen per factuur.

Ik krijg een foutmelding als ik wil betalen. Wat nu?

Dan kan het een tijdelijke storing zijn, je wifi kan uitgevallen zijn of er kan iets anders aan de hand zijn. Zolang je geen automatische mailbevestiging hebt ontvangen, weet je zeker dat er geen betaling is gedaan. Dan kan je het gerust opnieuw proberen. Kom je er niet uit? Mail dan naar info@zoetekaart.nl.

Bezorging

Algemene bezorginformatie

Als je voor 12.00 uur bestelt, dan is jouw bestelling de volgende dag in huis. Tenminste, dat heeft de postbode beloofd wanneer hij geen vertraging heeft. Zoete Kaarten worden bezorgd op dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag.

Versturen jullie ook naar het buitenland?

Nee, de kwaliteit is het allerbelangrijkste en dat durven we dan niet te garanderen.

Kan ik mijn Zoete Kaart ophalen bij een Postnl afhaalpunt?

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Hellup, de Zoete Kaart is nooit aangekomen bij de ontvanger.

Oei, dat is zonde! Laat het zo snel mogelijk weten via info@zoetekaart.nl, dan kijken we samen met de postbode wat er gebeurd kan zijn. Helpt dat niet, dan zoeken we samen naar een andere oplossing.

Het pakje is zwaar beschadigd aangekomen. Wat nu?

Balen! Het is heel fijn als je een foto kunt delen via info@zoetekaart.nl, want daar leren wij veel van. Natuurlijk zoeken we ook een passende oplossing.

Hoe lang is de levertijd?

Als je voor 12.00 uur bestelt, dan is jouw bestelling de volgende dag in huis. Tenminste, dat heeft de postbode beloofd wanneer hij geen vertraging heeft.
We verzenden op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Dus de postbode bezorgd de Zoete Kaart op dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag. 

Zakelijk

Hoe regel ik een grote bestelling?

Leuk! Zoete Kaart maakt graag een aanbod op maat, stuur een e-mail naar info@zoetekaart.nl en dan nemen wij contact op.

Is een bedrijfsquote op maak mogelijk?

Ja, dat is mogelijk afhankelijk vanaf 25 stuks. Lees meer op de zakelijke pagina. Wil je toch een quote op maat bij minder dan 25 stuks? Neem hiervoor contact op via info@zoetekaart.nl. Dan kijken we samen of er toch iets mogelijk is.

Ik wil meerdere, dezelfde Zoete Kaarten bestellen. Kan dat?

Ja, dat kan. Je kan een ongelimiteerd aantal stuks bestellen via de bestelpagina. Kijk even op de zakelijke pagina. Hierin worden de verschillende opties, bezorgkosten en de kortingsstaffel toegelicht.

Niet tevreden

De bestelling is niet naar wens.

Dat is natuurlijk heel vervelend. Met Zoete Kaart ga ik voor 100% tevredenheid, maar als dat niet lukt hoor ik het heel graag. Ik vind het fijn om via info@zoetekaart.nl te horen wat er exact niet naar wens was. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing.

© Zoete Kaart | Alle rechten voorbehouden | Cookies | Privacy